Klantenservice

Meer weten over onze verhuurhypotheek? We hebben de meest gestelde vragen alvast voor je beantwoord. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op - we helpen je graag. Onderaan deze pagina zie je hoe je contact met ons kunt opnemen.

Waar gaat je vraag over?

Kies hieronder een onderwerp

  • Alle onderwerpen
  • Aanvraagproces
  • Documenten
  • Huurinkomsten & Belasting
  • Klacht
  • Onderpand
  • Productkenmerken
  • Rente
  • Risico's
  • Taxatie
  • Verhuur
  • Voorwaarden

Ja, dat kan.

  • Wil je iets wijzigen, zoals het leenbedrag (hoofdsom) of de rentevastperiode? Stuur dan een e-mail naar acceptatie@dynamiccredit.nl. Vermeld de naam en het offertenummer van de aanvrager.
  • Wil je het onderpand wijzigen? Dan moeten we de aanvraag annuleren. Je moet in dat geval een nieuwe aanvraag indienen.

Je kunt een Dynamic Verhuurhypotheek aanvragen via een onafhankelijk hypotheekadviseur. Je kunt dit dus niet zelf doen. Wil je eerst meer weten? Plan dan een gratis oriëntatiegesprek in via ons contactformulier.

Bijna alle hypotheekadviseurs in Nederland kunnen onze verhuurhypotheek afsluiten. Heb je al een adviseur gevonden die nog geen Dynamic Verhuurhypotheek kan aanvragen? Vraag dan of hij of zij contact met ons opneemt. Meestal kan je adviseur binnen een paar dagen een aanvraag voor je doen, uiteraard nadat je hierover goed bent geadviseerd.

We doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. De doorlooptijd hangt vooral af van het type berekening dat je kiest:

  • • Bij de basisberekening geldt de standaard doorlooptijd die hier actueel wordt bijgehouden. Als er aanvullende informatie opgevraagd en beoordeeld moet worden geeft dit een extra doorlooptijd van maximaal 3 werkdagen.
  • Bij een maatwerkberekening kan je meer lenen en zijn er aanvullende checks nodig om te beoordelen of dit verantwoord is. Daardoor kan de aanvraag langer duren. De extra doorlooptijd verschilt per aanvraag.

Bekijk voor meer informatie de pagina over de verschillende rekenmethodes.

  • Je bekijkt onze website en leest je goed in over de voorwaarden, risico’s en productkenmerken.
  • Je schakelt zelf een hypotheekadviseur in. Bijna alle hypotheekadviseurs in Nederland kunnen de Dynamic Verhuurhypotheek sluiten. Heb je al een eigen adviseur die niet direct bij ons de hypotheek kan aanvragen? Vraag dan of hij of zij contact met ons opneemt. Binnen een paar dagen hebben wij een aanstelling geregeld.
  • Je vult, zelf of samen met je adviseur, onze handige rekentool in en bekijkt wat je mogelijkheden zijn.
  • Je laat je adviseren over de mogelijkheden op het gebied van verhuurhypotheken en of de Dynamic Verhuurhypotheek goed aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.
  • Kies je voor de Dynamic Verhuurhypotheek? Dan vraagt je adviseur de hypotheek voor je aan.
  • Dit is vaak ook een goed moment om alvast een afspraak te plannen met de notaris. Afhankelijk van wat je hebt afgesproken met een eventuele verkoper van je nieuwe woning, ben je vrij om een notaris te kiezen.
  • Je adviseur heeft al gecontroleerd of de hypotheek bij jouw financiële situatie past. Wij beoordelen of de aanvraag aan onze voorwaarden voldoet (zoals inkomen, onderpand en andere verplichtingen). De details staan in onze acceptatiehandleiding.
  • Twijfelt je adviseur of jouw situatie binnen onze voorwaarden past? Dan kan hij of zij altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Zo voorkom je verrassingen.
  • Is je aanvraag goedgekeurd? Dan reserveren wij het geld voor je verhuurhypotheek en sturen we je een indicatief aanbod. In dit aanbod staat ook een lijst met documenten die je nodig hebt om de aanvraag af te ronden. Wil je alvast weten wat we meestal nodig hebben? Bekijk dan onze handige documentenchecker. Welke documenten precies nodig zijn, hangt af van jouw situatie.
  • Ga je akkoord met het aanbod? Dan accepteer je de offerte en lever je de documenten in via je hypotheekadviseur.
  • Onze acceptanten beoordelen je documenten. Bekijk hier onze verwerkingstijden.
  • Als alles akkoord is, ontvang je een definitief aanbod. Je hypotheek is dan geaccepteerd!
  • Je ondertekent het definitieve aanbod, stuurt het naar ons terug en vermeldt daarin bij welke notaris je de hypotheek wilt laten passeren.
  • Wij informeren je notaris over hoe de hypotheekakte eruit komt te zien.
  • Je ontvangt bericht van je notaris met uitleg wat je moet doen.
  • Laatste stap: je ondertekent bij de notaris. Gefeliciteerd!

Wil je weten hoe het ervoor staat met je hypotheekaanvraag? Bekijk dan onze actuele doorlooptijden. Als er aanvullende informatie opgevraagd en beoordeeld moet worden geeft dit een extra doorlooptijd van maximaal 3 werkdagen.

Met de Dynamic Verhuurhypotheek kan je maximaal 80% van de woningwaarde lenen (zie Acceptatiehandleiding Artikel 6). Je moet dus minimaal 20% zelf betalen. Daar komen de kosten koper ook nog bovenop.

Direct berekenen hoeveel je kan lenen? Dat kan met behulp van onze handige rekentool.

Je kan maximaal 80% van de door ons gehanteerde woningwaarde lenen (zie Acceptatiehandleiding Artikel 6) met de Dynamic Verhuurhypotheek. Zijn de kosten voor het oversluiten inclusief eventuele vergoedingen aan je huidige geldverstrekker (ook wel ‘boeterente’ genoemd), taxatierapport, hypotheekakte en advies-en bemiddelingskosten meer dan dit bedrag? Dan moet je dat verschil zelf betalen. Hoe dat voor jou uitpakt bespreekt je adviseur met je.

Direct berekenen hoeveel je kan lenen? Dat kan met behulp van onze handige rekentool.

Ja, dat doen we. We werken samen met gespecialiseerde partijen die ervaring hebben met het opstellen van inkomensverklaringen. De verklaring die zij afgeven, gebruiken wij als uitgangspunt voor jouw hypotheekaanvraag. Belangrijk om te weten: - De rekenexperts doen geen ander advieswerk voor jou als klant. Zo voorkomen we belangenverstrengeling. - De verklaring moet speciaal voor Dynamic Credit zijn opgesteld, zodat we zeker weten dat alles binnen onze richtlijnen valt.

Wij werken op dit moment samen met de volgende partijen:

  • Raadhuys
  • Zakelijk Inkomen B.V.
  • Pentrax
  • Overviewz
  • ViiZ

Woon je samen en deel je de lasten met je partner? Dan rekenen wij tóch met de volledige woonlasten (of met het maximale bedrag op basis van de liberalisatiegrens als je geen koop- of huurwoning hebt). Waarom? Omdat jij altijd volledig verantwoordelijk bent voor de woonlasten, ook als je partner niet meer meebetaalt of als je alleen komt te wonen.

We rekenen dus met het hele bedrag, om ervoor te zorgen dat je de lasten ook in de toekomst kunt dragen.

Het is momenteel alleen mogelijk een Dynamic Verhuurhypotheek af te sluiten samen met een hypotheekadviseur.

Bij je aanvraag voor de Dynamic Verhuurhypotheek vragen we ook om het Formulier Aanvraag Compleet. Dit vult je hypotheekadviseur in, eventueel samen met jou. Waarom vragen we dit formulier? Wij communiceren via HDN, een systeem dat goed werkt voor normale hypotheken. Maar voor verhuurhypotheken kunnen nog niet alle gegevens via HDN worden doorgestuurd.

Daarom vragen we sommige informatie los op via dit formulier. Zo hebben we direct alles wat we nodig hebben om je offerte en de documenten goed op te stellen.

Kies een van onderstaande contactopties

Ik heb al een lopende hypotheek bij Dynamic

Heb je een vraag over je lopende hypotheek, bijvoorbeeld over je bouwdepot of je 'MijnLeningInzicht'? Laat het ons weten per mail via service@dynamiccredit.nl of bel naar 010 – 2422 280 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30).

Ben je bezig met je aanvraag en heb je hier een vraag over? Wij kunnen je daar helaas niet bij niet helpen. Je adviseur kan al je vragen beantwoorden of zelf contact met ons opnemen.

Ik heb nog geen lopende hypotheek bij Dynamic

Heb je een vraag over verhuurhypotheken? Of ben je geïnteresseerd? Wij helpen je graag verder! Plan een gratis oriëntatiegesprek.

Plan een gesprek

Ik ben adviseur en zoek contact met een specialist

Je bereikt ons acceptatie team van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00u op 024 – 8000 780.

Vragen kan je ook mailen naar verhuur@dynamiccredit.nl. Binnen twee werkdagen heb je antwoord van ons.

Vragen over een lopend dossier kan je mailen naar acceptatie@dynamiccredit.nl.

Ik ben adviseur en wil gebruik maken van de Voorlegdesk

Ben je bezig met een verhuurhypotheek-dossier, maar kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met de Voorlegdesk: elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 staan onze acceptanten klaar om dossiers voor te bespreken en al je vragen te beantwoorden. Je bereikt ze op 024 - 8000 780. Geen vraag is te gek!

Ik ben adviseur maar heb nog geen aanstelling

Ben je geïnteresseerd in een aanstelling bij Dynamic? We werken graag met je samen! Stuur een e-mail naar samenwerken.verhuur@dynamiccredit.nl, dan vertellen wij welke voorwaarden er zijn en welke stappen je nog moet ondernemen voordat je een aanvraag kan doen.

Heb je een vraag over een foutmelding of de status van je aanstelling? Bel ons via 024 – 8000 780 met je vraag, dan helpt het Dynamic Warm Welkom team je verder.