Klantenservice

Waar gaat je vraag over?

Kies hieronder een onderwerp

  • Alle onderwerpen
  • Aanvraagproces
  • Documenten
  • Huurinkomsten & Belasting
  • Klacht
  • Onderpand
  • Productkenmerken
  • Rente
  • Risico's
  • Taxatie
  • Verhuur
  • Voorwaarden

Wijzigingen op een aanvraag, zoals de hoofdsom of rentevastperiode, vraag je aan via acceptatie@dynamiccredit.nl. Vermeld de naam en offertenummer van de aanvrager.

Wil je het onderpand wijzigen ? Dan moeten we de aanvraag annuleren en moet je de aanvraag opnieuw indienen

Heb je interesse in een Dynamic Verhuurhypotheek? Je kan via een onafhankelijk adviseur een Dynamic Verhuurhypotheek aanvragen. Je kan deze dus niet zelf aanvragen.

Plan via ons contactformulier een gratis oriëntatiegesprek in met een onafhankelijk adviseur en laat je informeren over de Dynamic Verhuurhypotheek.

Bijna alle hypotheekadviseurs in Nederland kunnen de Dynamic Verhuurhypotheek sluiten. Heb je zelf al een adviseur gekozen die nog geen Dynamic Verhuurhypotheek kan aanvragen? Vraag dan of hij of zij contact met ons opneemt.

Binnen een paar dagen kan je adviseur dan voor jou een Dynamic Verhuurhypotheek aanvragen, uiteraard nadat je hier door je adviseur over bent geadviseerd.

We streven er naar om jou en je adviseur zo snel mogelijk te helpen met de hypotheekaanvraag. Wat vooral van invloed is op de doorlooptijd van de aanvraag is of er gebruik gemaakt wordt van onze basis- of maatwerkberekening.

Als de aanvraag past op de basisberekening, kan je rekening houden met de doorlooptijd die hier actueel wordt bijgehouden. Als er aanvullende informatie opgevraagd en beoordeeld moet worden geeft dit een extra doorlooptijd van maximaal 3 werkdagen.

Het is ook mogelijk om een maatwerkberekening toe te passen. Aangezien je op basis van deze berekening meer kan lenen, zijn er aanvullende checks nodig om te beoordelen of dit verantwoord is. Dit zorgt er voor dat de aanvraag langer kan duren. De extra doorlooptijd verschilt per dossier. Bekijk voor meer informatie de pagina over de verschillende rekenmethodes.

  • Je bekijkt onze website en leest je goed in over de voorwaarden, risico’s en productkenmerken.
  • Je schakelt zelf een hypotheekadviseur in. Bijna alle hypotheekadviseurs in Nederland kunnen de Dynamic Verhuurhypotheek sluiten; een AFM-vergunning en een aanstelling bij ons zijn voldoende. Heb je al een eigen adviseur die niet direct bij ons de hypotheek kan aanvragen? Vraag dan of hij of zij contact met ons opneemt. Binnen een paar dagen hebben wij een aanstelling geregeld.
  • Je laat je adviseren over de mogelijkheden op het gebied van verhuurhypotheken en of de Dynamic Verhuurhypotheek goed aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.
  • Is de Dynamic Verhuurhypotheek voor jou de beste keuze? Als jij dit uiteraard ook zelf wilt, vraagt je adviseur de hypotheek voor je aan.
  • Dit is vaak ook een goed moment om alvast een afspraak te plannen met de notaris. Afhankelijk van wat je hebt afgesproken met een eventuele verkoper van het pand dat je wilt financieren, ben je vrij om een notaris te kiezen.
  • Uiteraard heeft je adviseur al gekeken of de hypotheek goed past bij je financiële situatie, wensen en doelstellingen. Wij beoordelen of de aanvraag aan onze voorwaarden van onder andere je inkomen, het onderpand en je verplichtingen voldoet. Alle uitgangspunten staan in onze acceptatiehandleiding.
  • Je adviseur kan, bij twijfel of je situatie past binnen onze voorwaarden, altijd telefonisch contact met ons opnemen om samen de mogelijkheden te bespreken. Dit kan teleurstelling achteraf voorkomen. Let wel op, het verstrekken van een hypotheek is altijd onder voorbehoud van een positief afgerond acceptatietraject.
  • Als dit zo is, reserveren wij het geld voor je verhuurhypotheek en bieden we je een indicatief aanbod aan. In het aanbod vind je een documentenlijst met stukken die nodig zijn om de aanvraag af te ronden. Ja kan alvast een kijkje nemen welke documenten we meestal nodig hebben. Welke documenten precies nodig zijn hangt af van jouw specifieke situatie.
  • Als je tevreden bent met de indicatieve offerte, accepteer je het aanbod en lever je de benodigde documenten via je adviseur aan.
  • Onze acceptanten beoordelen de documenten. Op onze verwerkingstijden pagina zie je hoe lang dit gemiddeld duurt.
  • Als alles akkoord is, ontvang je een definitief aanbod. Je hypotheek is dan geaccepteerd!
  • Je ondertekent het definitieve aanbod, stuurt het naar ons terug en vermeldt daarin bij welke notaris je de hypotheek wilt laten passeren.
  • Wij informeren je notaris over hoe de hypotheekakte eruit komt te zien.
  • Je ontvangt bericht van je notaris met uitleg wat je moet doen.
  • Laatste stap: je ondertekent bij de notaris!

Voor de status van je hypotheekaanvraag kan je onze actuele doorlooptijden raadplegen. Als er aanvullende informatie opgevraagd en beoordeeld moet worden geeft dit een extra doorlooptijd van maximaal 3 werkdagen.

Mocht je nou echt heel nieuwsgierig zijn naar de exacte status, dan kan je adviseur via een statustool voor hypotheekadviseurs ook zien in welke fase je hypotheekaanvraag zit. Raadpleeg hiervoor je adviseur.

Je kan maximaal 90% van de door ons gehanteerde woningwaarde lenen (zie Acceptatiehandleiding Artikel 6) met de Dynamic Verhuurhypotheek. De overige 10% zal je dus (minimaal) zelf in moeten leggen. Natuurlijk komen de kosten koper daar ook nog bovenop.

Direct berekenen hoeveel je kan lenen? Dat kan met behulp van onze handige rekentool.

Je kan maximaal 90% van de door ons gehanteerde woningwaarde lenen (zie Acceptatiehandleiding Artikel 6) met de Dynamic Verhuurhypotheek. Zijn de kosten voor het oversluiten inclusief eventuele vergoedingen aan je huidige geldverstrekker (ook wel ‘boeterente’ genoemd), taxatierapport, hypotheekakte en advies-en bemiddelingskosten meer dan dit bedrag? Dan moet je dat verschil zelf betalen. Hoe dat voor jou uitpakt bespreekt je adviseur met je.

Direct berekenen hoeveel je kan lenen? Dat kan met behulp van onze handige rekentool.

Wij werken samen met een aantal rekenexperts die bewezen hebben vakkundig een verklaring af te kunnen geven. Voor ons is deze ervaring belangrijk om duidelijkheid te kunnen geven over het inkomen waar wij mee rekenen voor de hypotheekaanvraag. Je mag er dus vanuit gaan dat het afgegeven inkomen leidend is voor de hypotheekaanvraag. Goed om te weten is dat de rekenexperts geen andere activiteiten mogen doen voor de consument. Hierdoor sluiten we belangenverstrengeling uit en raakt de rekenexpert verder niet betrokken bij het financiële vraagstuk. Ook is het belangrijk dat deze inkomensverklaringen specifiek zijn opgemaakt voor Dynamic Credit. Zo weten we zeker dat je binnen ons acceptatiekader voor zakelijk inkomen past.

Momenteel zijn de rekenexperts waar wij mee samenwerken:

  • Raadhuys
  • Zakelijk Inkomen B.V.
  • Pentrax
  • Overviewz
  • ViiZ

Als je samenwoont en de lasten deelt met je partner, rekenen wij met de volledige woonlasten (of met € 700 als je geen koop- of huurwoning hebt). Dit doen we omdat je, in geval van onvoorziene gebeurtenissen, volledig aansprakelijk bent voor de woonlasten. Wanneer je partner bijvoorbeeld de helft niet meer kan betalen, of je besluit weer alleen te gaan wonen, zal je de volledige lasten dragen zonder deze te delen.

We rekenen dus met de volledige woonlasten (of € 700) om rekening te houden met eventuele toekomstige woonlasten.

Het is momenteel alleen mogelijk een Dynamic Verhuurhypotheek af te sluiten samen met een hypotheekadviseur.

Naast je Dynamic hypotheekaanvraag wordt er een aanvraagformulier opgevraagd. Deze vult je adviseur in, mogelijk met jouw hulp. Wij vragen dit formulier op omdat wij met adviseurs communiceren via HDN. Dit is een systeem dat is gebouwd om je persoonsgegevens voor een reguliere woninghypotheek beveiligd te versturen. Helaas heeft dit systeem nog niet de mogelijkheid om alle gegevens met betrekking tot de verhuur te versturen. Wij vragen deze gegevens dus los op door middel van het aanvraagformulier, zodat we direct de juiste informatie hebben om de offerte en documenten op te stellen.

Kies een van onderstaande contactopties

Ik heb al een lopende hypotheek bij Dynamic

Heb je een vraag over je lopende hypotheek, bijvoorbeeld over je bouwdepot of je 'MijnLeningInzicht'? Laat het ons weten per mail via service@dynamiccredit.nl of bel naar 010 – 2422 280 (maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30).

Ben je bezig met je aanvraag en heb je hier een vraag over? Wij kunnen je daar helaas niet bij niet helpen. Je adviseur kan al je vragen beantwoorden of zelf contact met ons opnemen.

Ik heb nog geen lopende hypotheek bij Dynamic

Heb je een vraag over verhuurhypotheken? Of ben je geïnteresseerd? Wij helpen je graag verder! Plan een gratis oriëntatiegesprek.

Plan een gesprek

Ik ben adviseur en ben benieuwd naar de status van mijn aanvraag of zoek contact met een specialist

De status van je hypotheekaanvraag in je adviespakket is niet altijd even duidelijk. Daarom bieden wij nu ook de mogelijkheid om online je status te bekijken via deze link.

Let op!

  • Het tussenpersoonnummer is het Dynamic relatienummer dat je van ons hebt ontvangen (als je ook een bijBouwe nummer hebt, let dan goed op dat je het juiste gebruikt). Het aanvraagnummer is het contract- of dossiernummer van de aanvraag.
  • Mogelijk staan er documenten open die je al hebt verstuurd. Het kan even duren voordat wij een document ontvangen via HDN, waardoor de status in je adviespakket anders kan zijn dan die op de website.
  • Eventuele verwachte behandeldata zijn automatisch gevuld door Quion en komen niet overeen met ons proces en onze verwerkingstijden. Wij beoordelen het dossier als deze compleet is volgens onze eigen verwerkingstijden.
  • Tijdens de beoordeling van een dossier kan het zijn dat we aanvullende documenten nodig hebben. Dit verzoek lichten we toe via een rappel per e-mail. Check bij onduidelijkheid rondom een dossier eerst je e-mail voordat je contact met ons opneemt.

Als je naar aanleiding van de status toch nog vragen hebt, vragen we je om niet met Quion contact op te nemen.

Je kan ons in dat geval, en natuurlijk ook voor andere vragen, bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00u op 024 – 8000 780.

Vragen kan je ook mailen naar verhuur@dynamiccredit.nl. Binnen twee werkdagen heb je antwoord van ons. Vragen over een lopend dossier kan je mailen naar acceptatie@dynamiccredit.nl.

Ik ben adviseur en wil gebruik maken van de Voorlegdesk

Ben je bezig met een verhuurhypotheek-dossier, maar kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met de Voorlegdesk: elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 staan onze acceptanten klaar om dossiers voor te bespreken en al je vragen te beantwoorden. Je bereikt ze op 024 - 8000 780. Geen vraag is te gek!

Ik ben adviseur maar heb nog geen aanstelling

Ben je geïnteresseerd in een aanstelling bij Dynamic? We werken graag met je samen! Stuur een e-mail naar samenwerken.verhuur@dynamiccredit.nl, dan vertellen wij welke voorwaarden er zijn en welke stappen je nog moet ondernemen voordat je een aanvraag kan doen.

Heb je een vraag over een foutmelding of de status van je aanstelling? Bel of WhatsApp ons met je vraag, dan helpt het Dynamic Warm Welkom team je verder.

Bellen: 020 – 28 07 190

WhatsApp: 06 – 25 35 87 75

Kan ik je ergens mee helpen?