Benieuwd naar de mogelijkheden?
Check onze veelgestelde vragen voor meer informatie over onze verhuurhypotheek. Wil je liever iemand spreken? Plan dan een vrijblijvend oriëntatiegesprek.
"Iedereen bekijkt ’s ochtends wat de werkvoorraad is voor die dag. Dan inventariseren we met het team wie welke taken gaat oppakken (denk aan offreren, accepteren, mailboxen beheren etc.). Dit bespreken we tijdens de gezamenlijke dagstart. De eerste acceptant beoordeelt per dossier alle stukken en zodra hij of zij vastgesteld heeft dat alles klopt, wordt het dossier doorgestuurd naar één van de finalisten. Zij bekijken dan in feite of de eerste acceptant zijn werk goed heeft gedaan. Met een 4-ogen principe dus.
Als het dossier niet helemaal klopt kan het zijn dat de eerste acceptant zelf nog wat aanpassingen moet doen. Meestal zijn dit geen hele grote aanpassingen (denk bijvoorbeeld aan het aanpassen van bepaalde notities of bedragen). Als het dossier terug moet naar de adviseur zijn er grotere dingen aan de hand, bijvoorbeeld omtrent inkomen of het taxatierapport. Dit gebeurt allebei ongeveer evenveel."
"Verhuurhypotheek dossiers zijn veel complexer dan normale hypotheekdossiers, dus je bent er langer mee bezig (toch al gauw zo’n 1,5 uur per dossier bij de eerste beoordeling). Er worden bijvoorbeeld meerluiken aangevraagd, dus meerdere aanvragen tegelijk, of klanten hebben al eerder een ander pand bij ons gefinancierd. Er komt dan veel meer bij kijken.
Het komt bijna nooit voor dat een aanvraag voor een verhuurhypotheek direct klopt. In die gevallen moeten we terug naar de adviseur om bepaalde informatie op te halen. Verhuur dossiers zijn daardoor vaak flinke puzzels. Als alles dan eenmaal past en klopt geeft dit extra voldoening, dus dat is een leuk onderdeel ervan."
"In het geval van weerstand zullen we natuurlijk begrip tonen. Het is echter niet onze persoonlijke keuze om dossierstukken of een aanvraag af te keuren. We volgen altijd ons acceptatiebeleid. Zonder bepaalde documenten of informatie kan ik niet verder met de beoordeling en kan er geen offerte uitgebracht worden. Als er om bepaalde redenen echt iets niet aangeleverd kan worden dan overleg ik dit met collega’s, of we leggen het voor aan de kredietcommissie, maar bepaalde documenten zijn onmisbaar bij een Dynamic hypotheekaanvraag.
Duidelijkheid hierin is natuurlijk belangrijk en die proberen we ook zo goed mogelijk te geven. Bij Dynamic zijn we afhankelijk van investeerders. Van de afspraken die we met hen hebben gemaakt kunnen we simpelweg niet afwijken. Andere banken kunnen misschien meer risico nemen, maar wij willen dat niet riskeren voor onze (gezamenlijke) klant.
Er wordt soms ook vergeten dat wij in alle gevallen veel moeite willen doen voor een dossier. Het gaat niet alleen om de klant van de adviseur, dit is namelijk ook onze klant. Maatwerk/Explain aanvragen kosten bijvoorbeeld écht veel tijd. We hebben dan meerdere vergaderingen met verschillende afdelingen om bepaalde zaken voor te leggen en voor elkaar te krijgen en gaan dus in feite op de bühne staan voor de adviseur. Als we dan toch niet verder kunnen met het dossier, vinden wij dit als acceptant natuurlijk ook niet leuk."
<blockquote><p>“Het allerleukste is natuurlijk als alles in één keer klopt en past. Wij blij, adviseur blij én klant blij.”</p><span class="writer">Lisette</span></blockquote>
"Wat ik vaak merk is dat de rekentool op onze website niet goed wordt ingevuld en dat de voorwaarden niet goed worden gelezen, bijvoorbeeld over het meenemen van bepaalde huurinkomsten. Ook wordt er vaak geen rekening gehouden met de toets kaders. Vaak wordt er dan een aanvraag gedaan zonder bepaalde dingen in acht te nemen en moeten we deze vrijwel gelijk afkeuren. Soms is er hierbij ook al een toezegging gedaan aan de klant terwijl het bij ons helemaal niet mogelijk is. Dit willen we uiteraard voorkomen.
Mijn advies is dus (voordat je een aanvraag lukraak instuurt): lees de voorwaarden, gebruik onze rekentool en als je er niet uit komt, stel je vraag per telefoon of e-mail, want iedereen hier kan je er goed bij helpen. Dat scheelt tijd en vooral ook frustratie."
"Het allerleukste is natuurlijk als alles in één keer klopt en past. Wij blij, adviseur blij én klant blij. Daarnaast is er veel diversiteit in werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde."
"We hebben laatst in korte tijd drie keer taart ontvangen op kantoor van verschillende adviseurs. Dossiers kunnen lang lopen en dat kan vervelend zijn, maar als het dossier uiteindelijk succesvol afgerond is, is iedereen gewoon blij. Ik vind het knap en leuk dat een adviseur na zoveel heen en weer gebel (en de nodige frustratie) dan toch een taartje stuurt. Dat waarderen we heel erg."
Check onze veelgestelde vragen voor meer informatie over onze verhuurhypotheek. Wil je liever iemand spreken? Plan dan een vrijblijvend oriëntatiegesprek.