Corona

Bereikbaarheid & Verwerkingstijden

Bereikbaarheid Je kan ons gewoon bereiken op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 via verhuur@dynamiccredit.nl of 024 8000 780.

Adviseurs kunnen contact opnemen met onze accountmanagers Daan (06 27166781/dherber@dynamiccredit.com) of Kim (06 38478299/ktarroe@dynamiccredit.com).

Verwerkingstijden Geen bericht over verwerkingstijden = Goed bericht. We monitoren onze verwerkingstijden nauwgezet om te zorgen dat we in deze crisistijden gewoon de dienstverlening bieden die je van ons gewend bent. De up-to-date verwerkingstijden kan je hier vinden.

Corona update 6

27 mei 2020

Op afstand naar de notaris tijdens de coronacrisis – kan dat?

Wist je dat op 24 april een spoedwet in werking is getreden die het mogelijk maakt hypotheekakten ‘op afstand’ te passeren? In plaats van fysiek aanwezig te zijn mogen notarissen nu audiovisuele middelen gebruiken om alle betrokkenen te identificeren en aan hun overige plichten te voldoen.

Vanwege de coronacrisis is het voor velen niet mogelijk om persoonlijk naar de notaris te gaan om notariële akten te ondertekenen. Veel notarissen werken vanuit huis, veel kantoren zijn voorlopig nog gesloten. Om de hypothekenwereld in beweging te houden kan je per 24 april gebruik maken van de ‘Tijdelijke voorziening inzake het verlijden van akten met behulp van audiovisuele hulpmiddelen’.

Inhoud spoedwet

Deze spoedwet maakt het ondertekenen van hypotheekakten via audiovisuele middelen mogelijk als er géén andere manier is om op de ‘normale’ manier de akte te passeren. Bijvoorbeeld wanneer iemand vanwege ziekteverschijnselen thuis moet blijven. Voor mensen die vanuit hun vakantieadres en om die reden op afstand willen passeren is deze wet uitdrukkelijk niet bedoeld.

Voorwaarde voor passeren op deze nieuwe manier is dat de verbinding goed en ononderbroken verloopt en rechtstreekse communicatie in beeld en geluid met alle betrokkenen mogelijk is.

In plaats van een fysieke handtekening volstaat nu dus een verklaring dat dit vanwege de corona-maatregelen niet mogelijk is. Deze akten worden gezien als volwaardige akten, en hoeven niet opnieuw getekend te worden zodra dit weer mogelijk is.

Corona update 5

7 april 2020

Ook Dynamic Credit/bijBouwe verbindt zich aan het Hypotheekstatement

De coronacrisis brengt grote onzekerheid met zich mee. Onzekerheid over de gezondheid van je familie, je vrienden en jezelf. Ook leeft er onder veel mensen ongerustheid over hun inkomen. Ondanks diverse ondersteunende maatregelen van het kabinet is het risico op financiële problemen reëel. Onder veel mensen leeft de vraag: ‘Kan ik mijn hypotheek straks nog wel betalen?’

Wij spraken hierover met Minister van Veldhoven voor Milieu en Wonen samen met andere vertegenwoordigers van de sector. Vandaag publiceert de minister als resultaat van deze gesprekken een statement over de afspraken die wij gezamenlijk gemaakt hebben om er voor te zorgen dat huiseigenaren niet op straat komen te staan tijdens de coronacrisis.

Dynamic Credit/bijBouwe onderschrijft dit statement. Dat betekent dat wij klanten die in de moeilijkheden komen op individuele basis bij zullen staan om te zoeken naar een mogelijke oplossing. Ook zullen we in ieder geval tot 1 juli geen gedwongen verkopen initiëren.

Verwacht je betalingsproblemen? Neem dan contact met ons op. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing voor de betaalbaarheid van je Dynamic Verhuurhypotheek.

Corona update 4

3 april 2020

Digitaal identificeren Dynamic doet mee aan het initiatief van Intersoftware voor online klantidentificatie. Hiermee kunnen adviseurs hun klant vragen zichzelf te identificeren via een combinatie van iDIN (identificeren met bankgegevens) en een legitimatiebewijs. Deze online methode van legitimeren maakt advies op afstand een stukje eenvoudiger en minder foutgevoelig. Dit is tegenwoordig belangrijker dan ooit en dus dragen wij hier graag ons steentje aan bij.

Hoe werkt het? Als adviseur kan je contact opnemen met Intersoftware om gebruik te maken van de Digitaal Identificeren module. Via deze module genereer je een link om naar de klant te sturen. De klant kan via deze link inloggen met iDIN (validatie met bankgegevens) en de voor- en achterkant van het legitimatiebewijs uploaden. Dit wordt omgezet naar een PDF met een unieke sleutel die inzichtelijk is in de online omgeving van de adviseur. Dit document kan je per HDN verzenden, en aanleveren alsof het een kopie legitimatiebewijs is.

Regels rondom BSN We hebben gemerkt dat sommige adviseurs, nu ze niet op hun vertrouwde kantoor zitten met toegang tot print- en scanapparatuur, moeite hebben met het onleesbaar maken van het BSN. Maak je geen zorgen; wij keuren geen documenten af wanneer er een BSN op staat. Het BSN van de klant wordt pas door ons opgeslagen als wij een getekende bindende overeenkomst hebben.

Wist je dat: • Je jouw handtekening kan laten legaliseren bij de notaris? Zo kan jij je voorbereiden op de mogelijkheid dat je in de toekomst niet fysiek naar de notaris kan. Meer informatie vind je hier. • MoneyView heeft een overzicht gemaakt van de wijzigingen in acceptatiebeleid en -proces van de meeste geldverstrekkers. Hier vind je het overzicht, wij zorgen dat de informatie over ons hier up-to-date is.

Corona update 3

25 maart 2020

Minder inkomen door de coronacrisis? Dat is ontzettend vervelend. Zolang je jouw hypotheeklasten gewoon kunt betalen is er nog geen nood aan de man. Ben je bang dat je deze straks niet meer kunt betalen? Dan denken wij graag met je mee over een passende oplossing. Neem contact op via verhuur@dynamiccredit.nl.

Corona update 2

19 maart 2020

In de markt is een vraag ontstaan om het digitaal ondertekenen van offertes toe te staan, nu veel mensen thuis zitten zonder toegang tot hun werkprinter. Daarom staat bijBouwe/Dynamic het in deze crisistijd toe om de door ons verstrekte documenten digitaal te laten ondertekenen.

De standaard voorwaarden gelden nog steeds:

  • Handtekening moet zichtbaar zijn op het document zelf
  • Handtekening moet gecontroleerd worden aan de hand van het identiteitsbewijs van de klant

Dit geldt voor de door ons verstrekte documenten (garantieverklaring, bindende offerte en ontruimingsverklaring).

Acceptatietermijn verruiming

Ook hebben we besloten de acceptatietermijnen van deze documenten te verruimen:

  • De garantieverklaring moet binnen de standaard 3 weken (digitaal) ondertekend worden óf er moet in deze 3 weken een email met akkoord vanuit de klant/adviseur worden gestuurd.
  • De bindende offerte moet (digitaal) ondertekend worden, maar dit mag buiten de standaard 2 weken. Deze moet wel binnen de geldigheid van de offerte worden aangeleverd en minimaal 3 dagen voor passeren.

Deze maatregelen gelden in ieder geval tot eind april. Als het nodig blijkt te zijn om deze maatregelen te verlengen, dan doen we dat.

Corona update 1

18 maart 2020

We geven graag een update over de Dynamic Verhuurhypotheek in het Nederland van COVID-19. Allereerst willen we ons medeleven tonen met iedereen die getroffenen is door dit virus. Uit voorzorg werken alle medewerkers van bijBouwe/Dynamic sinds afgelopen maandag thuis. Wij faciliteren, zoveel als mogelijk, onze klanten, adviseurs en medewerkers die vanuit huis met hypotheekaanvragen aan de slag willen.

Wat betekent dat voor ons hypotheekproces? Doorlooptijden van aanvraag tot finaal akkoord zijn zoals je van ons gewend bent. Zolang de notariskantoren open mogen zijn, blijven wij met de rest van de hypothekenwereld draaien. Daar willen wij in ieder geval zo verantwoord mogelijk aan bij blijven dragen.

Wat doen we met de geldigheid van offertes? We onderzoeken wat we kunnen doen om in deze situatie goed om te gaan met het digitaal ondertekenen en de geldigheid van offertes. Momenteel kunnen we aangeven dat we coulant omgaan met offertes die ons net buiten de acceptatiermijn bereiken. We hopen snel een verdere update te kunnen geven.